mercoledì, marzo 29, 2006

AXE

Beti izan dira AXEren iragarkiak nahiko polemikoak, matxistatzat jotzen dituzte. Baten baino gehiagotan emititzeari utzi behar izan diote asoziazio ezberdinen kexa eta denuntziengatik. Nik ordea, ez deritzot iragarki honek matxistak direnik. Iragarkiak soilik dira eta onartu beharra dago publizista honeek hileroko soldata ondo irabazia dutela.

Ziur naiz hau irakurtzen egongo diren askori, nik esaten dudana esaten dudala ere, AXEren spotak matxista hutsak irudituko zaiela. Baina alde hori alde batera utzita mires ezazue ondo egindako hurrengo spota eta kontutan izan:

Publizitatea tresna bat da, gaizki ala ongi erabili daitekeena.

Ez bota errua publizitateari!

Hau da Axeren iragarkietatik gehien gustatzen zaidanetariko bat, beharbada zati haundi batean abestiagarik, Reactor en "Feeling the love".

17 commenti:

Anonimo ha detto...

Ba niri lotsagarriak iruditzen zaizkit iragarki hauek, eta neska bezala nahiko iraingarriak, gainera. Eta errua bai, publizistei egozten diet, publizistei eta haiek ase nahi dituzten fantasia matxisten jabe diren gizonezkoei.

Ugutz Falzes ha detto...

Ziur naiz publizista talde horretan emakumeak ere bazeudela...

Emakumeak aldiz ez zarete kexatzen mutilak objektu sexual bezala agertzen garenean iragarkietan, are gehiago, goraipatu egiten dituzue mutil horiek.
Nire belarriekin entzun behar izan dut "vaya culo tiene ese, ojala todos los tios estubieran asi de buenos". Kolonia bat iragartzen zuten.
Ez nintzen mindua sentitu, iragarki hutsa zen. Iragarkiak produktuak saltzeko egiten dira, fikziozko "errealitate" bat saltzen dute. Bakoitzaren eskuetan dago fikzio eta errealitatearen arteko ezberdintasuna somatzea.

Ugutz Falzes ha detto...

Ahaztu egin zait galdetzea; ikusi duzu bideoa?
Ezin daiteke ukatu ondo eginda dagoela.

Anonimo ha detto...

Bai, ikusi dut, eta baita axeren beste batzuk ere. Nik modu honetako bi aldeetako iragarkiak kritikatzen ditut hala ere, ez emakumeak objektutzat dituztenak bakarrik. Gainera, graduak daude.Eta ez da exajeratu behar, umorea ere behar da. Baina axerenak gehiegizkoak iruditzen zaizkit.

markel ha detto...

Baina nola gusta dakizuke hori!! mesedez! Mirestekoak direnak Langostinos jul-dan-en anuntzioak dira. ;)

Ugutz Falzes ha detto...

jajajajajaja, niri ere pilo bat gustatzen zaizkit Jul -Dan en iragarkiak, Salvajemente buenos! (edo horrelako zerbait...)

Anonimo ha detto...

Salvajemente buenos...Anuntzidxuen txarra! Peor no había...Ganera anuntzidxeten dauienak b...sin mas! Axen anuntzidxuek badiez matxistek y no digas q no! Ganera, mutilek albazuien okin "Bistie alegrateko" anuntzidxuek, guk zetako ezinjuz okin? Geuk kritiketenduzen moduen anuntzidxo matxistek, zuk kritikezu ya kolonian anuntzidxue, oseaq no nos des lecciones!(Ez pike! pa una vez q escribo..jeje!)

Ugutz Falzes ha detto...

Nik ez dot iragarki hori kritikatu, soilin gogoratu dizuet zuek ere badituzuela "bista alegratzeko" iragarkiak.

Beste barik nik esan nahi dudana, berdintasuna egon behar dela, baita iragarkietan ere. Baina berdintasuna guztientzat berdin, ez batzuetan bai eta besteetan ez, inteseratzen denean.

Eta... barkatu inor horregaitik molestatzen bada baina... Hau anuntzidxue de puta madre dau!!!

Anonimo ha detto...

Aupa,
Ba orain publizidadie pil-pilien dauela eta ezaugarrijeri buruz berba eitzen hasten bagara, gogoratu behar dogu, sexistie eta matxistie be badala. Ikusi baino ez da egin behar detergente eta garbitzeko gailu guztijetan andrak bakarrik agertzen dirala!! EZ ESAN PUBLIZIDADIEK ERRURIK EZ DAKOLA MESEDEZ!!! Andrak irainduten zauz!!

Anonimo ha detto...

Ah eta zeresanik ez Marina Dor-reko publizidadie!!

Ugutz Falzes ha detto...

Publizitatea, esan dudan moduan (eta klasean irakatsi didaten moduan ;-) ), tresna bat soilik da, ondo edo gaizki erabil daitekeena, eta hori beste faktore batzuen menpean dago.

Ugutz Falzes ha detto...

Ta Vanesa, (tonpoiko lamia) andrak iraintzen nagoela esatea ere... Hori brometan ere ez!

Ta horain ikusi iragarkia teknikoki nola eginda dagoen, kontenitua alde batera utzita, Josuk esaten duen moduan GREAT!!!

Guk egin genuen Crukitunisen spotarekin konparatuta behintzat bai, eta guk egin genuen iragarkia ez zen sexista izan, horretaz asko kezkatu ginen eta.

Ane Araluzea ha detto...

Crukitunisek aipatu dozuzela aprobetxekot esateko ia zeba ez dozun iragarkise hemen ipintzen danok ikusteko zer dan iragarki ez-sexista bat, jeje. Eta bardindost zer diñozun baia Crukitunisen anuntzisoa bai bada great!

Eta axe-koa... ba ze esangotzut, barregurie sartzen daste pentsetan dotenien ligeko daben ziurtasunegaz holako kolonisek erosten dabezen "gizonak" dauzela. Azken fiñien hori da marka horrek saltzen dabena. Patetikoa.

Ugutz Falzes ha detto...

Argi gelditzeko, nik ez dut AXE erabiltzen ehh!! jeje Ez dut spray-rik erabiltzen, Greenpeace, badakizu... ;-)

Anonimo ha detto...

Ugutz, guzurrik ez esan...Jajaja! Fijo Axe erabiltzenzule anuntzidxue ikusizunetik...Jajaja!

Ugutz Falzes ha detto...

Eider, ni "pijoagoa" naiz. Intimitatean kontatuko dizut zein erabiltzen dudan. Eta berriro, EZ DUT AXE ERABILTZEN!

Anonimo ha detto...

Lo d intimitatean suena fatal...Jajaja!